ایده پردازان نوین خاور زمین

راهکار نو، مدیریت هوشمند و توسعه کسب و کار

ایده پردازان نوین خاور زمین

راهکار نو، مدیریت هوشمند و توسعه کسب و کار

  • ۰
  • ۰

پیشرفت تکنولوژی باعث شده است تا اغلب کسب و کارها در حال معامله و خرید و فروش با میلیون ها مصرف کننده باشند.

در صورتی که در یک مرحله قبل تر قرار داشتید آیا از خودتان سوال نمی کردید که اگر موفقیت شما تنها به رضایت یک مشتری بستگی داشت، در آنصورت کسب و کارتان چگونه کار می‌کرد؟

در این صورت آیا تماس مشتری را پیگیری نمی کردید؟ آیا اطلاعات کاربران مهم را گم می‌کردید یا هنگامی که کاربر شما سوالی داشت، او را از واحدی به واحد دیگر ارجاع می‌دادید؟

اجازه می‌دادید تا سازمان شما خدمات با کیفیت کمتری ارائه دهد؟

هر مشتری شما در واقع تنها مشتری شماست.

در این مقاله از آکادمی ایده پردازان نوین، پنج ویژگی اصلی نرم افزار CRM را بیان می کنیم. دانستن ویزگی های نرم افزار CRM به شما در انتخاب نرم افزار مناسب کمک می کند و باعث می شود رابطه مناسبی را با مشتریان خود ایجاد نمایید.

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management) نرم افزاری است که به کسب و کارها این امکان را می دهد تا کلیه اطلاعات حیاتی مشتریان را جمع آوری کرده و آنها را جهت تحلیل ذخیره و بازیابی نمایند.

بیشتر کاربران CRM، ترجیح می‌دهند تا از یک سیستم CRM ساده برای انجام وظایف پیچیده خود استفاده کنند.

 

ترجیح کاربران کار با CRM ساده است. پیچیدگی زیاد نرم افزار CRM همیشه خوب نیست. تا حد ممکن کار با CRM را ساده بگیرید.

۵ ویژگی اصلی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان CRM

پنج ویژگی اصلی نرم افزار CRM

مدیریت تماس با مشتریان و کاربران شما

نرم‌افزار CRM در ساده ترین حالت برای بهبود روابط با مشتریان، طراحی شده است. شاید ویژگی اصلی نرم افزار CRM همین موضوع باشد.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری شما باید قادر باشد از لحظه اولین تماس تا زمان خرید و مراحل بعد از آن، کلیه اطلاعات مفید مشتریان را ذخیره و بازیابی کند و با ارائه یک تقویم کاری و پیگیری یادآوری‌ها، ایجاد درخواست‌های دقیق برای بخش خدمات مشتریان و توسعه و به اشتراک‌گذاری نظرات مشتریان بین دپارتمان‌های مختلف، به شما در مدیریت تماس‌ها کمک نماید.

سفارشی سازی نرم افزار با توجه به نیازهایتان

کسب و کار، چالش‌های خاص خود را دارد و مشتریان شما نیز نیازهای خاص خود را دارند.

پس اگر شما از نرم افزاری استفاده کنید که نتواند متناسب با موقعیت خاص شما سفارشی‌سازی شود، فایده چندانی نخواهد داشت.

یک CRM انعطاف پذیر با سیستم عامل شما سازگار شده و کنترل کامل بر روی داده های گرفته شده شده به شما می‌دهد.

همچنین به شما امکان می‌دهد تا بطور همزمان، فرآیندهای خود را نیز بروز رسانی و مجدداً ارزیابی کنید.

تحت وب بودن CRM

شما از اینکه بتوانید در محل کار خود به داده های مشتریان و سایر اطلاعات مهم دسترسی داشته باشید، راضی خواهید بود.

اما از طرفی، اگر نتوانید به همان اطلاعات از بیرون محل کار خود دسترسی داشته باشید، فایده چندانی برای شرکت شما نخواهد داشت.

اگر شما نرم افزاری انتخاب نمایید که بطور کامل با موبایل سازگاری داشته باشد، در آن صورت می‌توانید از دسترسی به کلیه بخش های CRM در هر زمان اطمینان داشته باشید.

در واقع شما انتظار دارید به همان امکاناتی که CRM در محل کار در اختیارتان می‌گذارد، در محل کار شرکای خود یا از طریق سایت نیز دسترسی داشته باشید.

سادگی نرم افزار CRM

با وجود تمام مزیت‌های CRM، تا زمانیکه کارکنان شما تمایل به استفاده از آن نداشته باشند، باعث افزایش درآمد در شرکت یا سازمان شما نخواهد شد.

بنابراین بهتر است یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری را انتخاب کنید که به راحتی قابل فهم بوده و استفاده از آن نیز آسان باشد و با ارائه گزارش‌های شفاف و کاربردی شما را در پیشی گرفتن از رقبا یاری رساند.

از نرم افزاری که قادر به کنترل و اداره آن نیستید استفاده نکنید، زیرا داشتن یک CRM بسیار پیچیده با نداشتن آن هیچ تفاوتی ندارد.

پس مناسب ترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

تحلیل ها

نرم افزار CRM باید قادر به انجام اموری خیلی بیشتر از جمع‌آوری و ذخیره حجم بالایی از اطلاعات باشد. چون یک داده تنها زمانی ارزش خواهد داشت که بتوان آن را در عمل استفاده کرد.

به عبارتی باید بتواند با جستجو در اطلاعات و داده های بدست آمده، آنها را تحلیل کند و یک نتیجه گیری واضح و قابل فهم که در تصمیم گیری های آینده کسب و کار نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، ارائه دهد.

همه مشتریان می‌خواهند که کل کسب و کار شما بر محوریت آنها چرخیده و شما با استفاده از CRM می‌توانید این رویای آنها را به واقعیت تبدیل کنید.

فقط سادگی کار را در نظر داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که CRM، کارها را بیش از حد نیاز برایتان پیچیده نکند.

یک نرم افزار CRM ساده به سازمان شما کمک می‌کند تا به راحتی رضایت بیشتر مشتریان خود را بدست آورید. پس بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری را برای خود انتخاب کنید.

 

منبع: پنج ویژگی اصلی نرم افزار CRM

  • ۹۸/۱۱/۰۵
  • محمد صدیقی

CRM

مدیریت ارتباط با مشتری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی